středa 4. ledna 2017

Maurice Maerelinck: Modrý pták

Kniha, která má fialovou barvu (Marťáskova výzva)

vypůjčeno z knihy.abz.cz
subjektivní recenze
s. 156

Mou knihou pro první lednový týden je Modrý pták od Maurice Maeterlinck s ilustracemi Markéty Vydrové.

"Neuvěřitelně čtivá divadelní hra pro děti i dospělé, která pobaví i poučí." Renáta Slábová

Knihu napsal Maurice Maeterlinck, kterému v roce 1911 byla udělena Nobelova cena za literaturu.

Modrý pták je dětská hra s neuvěřitelně silným příběhem, zobrazujícím touhu a odhalení pravého štěstí.

Mordý pták mapuje část zážitků Tyltyla a Mytyly. Chudých dětí, které touží po tom mít se lépe. Příběh vypráví o kouzelné víle, která osloví děti s přáním nalézt modrého ptáka. Daruje dětem zelený klobouček s diamantem, který umožňuje dětem vidět duši a pravou podstatu věcí, lidí i situací.

Vydávají se na výpravu za modrým ptákem. Navštíví legendární místa. Země Vzpomínky, kde potkávají své prarodiče a sourozence, se kterými již museli rozloučit a na které jim zbývá jen vzpomínka. Dobrodružství je zavede i do Paláce Noci, do Zahrady Štěstí, na Hřbitov - kde poznají, že není čeho se bát, ba naopak - a pak zamíří do Království Budoucnosti - tam se dozví velké překvapení, které na ně doma čeká. Po návratu změněni novými zkušenostmi a zážitky, už bez kloboučku najdou své pravé štěstí

I mne kniha změnila...
Přečetla jsem ji jedním dechem. Jelikož jsem znamením jsem kozoroh, mám ve zvyku brát vše hodně vážně. Tato knížečka, mi z tohoto "postižení" pomohla. Pobavila mne a i jsem se nejednou zamyslela. Kdyby to co je v ní psáno byla pravda, asi by se mi tento pohled na svět líbil.

Vzala jsem to jako svou pravdu a pomohlo mi to lidi kolem sebe neposuzovat, což bylo pro mne bylo mnoho let nemožné....

A nemožné stalo se skutečností... Tak tedy díky ti, Modrý ptáku! 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Vybrané