čtvrtek 19. ledna 2017

Joe Hill: Vánoční říše

Kniha, která má více než 500 stran (Marťáskova výzva)

vypůjčeno ze sarden.cz
subjektivní recenze

Vánoční říše, od Joea Hilla, má celkem 666 stran a to je myslím záměr. Prapodivná kniha, kterou bych spíše nazvala thrillerem s dobro-špatným koncem, než fantasy žánrem.

Vánoční říše není knihou, kterou by vnímavá a citlivá duše přečetla na jeden zátah. Je poutavá, objemná, objevná, dojemná a místy velmi matoucí. Za dobrým úmyslem šílence se skrývá páchání krutostí jiným, ačkoliv krutým lidem. Hned z počátku nemáte v knize jasno: "Zachraňuje či unáší děti, na kterých pak hoduje?" či " Je jen odvádí od bolesti do země radosti
?" Jasno nemáme až do samotného konce, kdy se po hrůzách i radostech dozvídáme překvapivou pravdu.

Proč vlastně jsem "sáhla" po této knize? Lákala mne!

Na polici prohýbající se knihami v Ústecké knihovně mne zaujala na první pohled. Vzala jsem ji do ruky a vábila mne. Odradilo mně, že to nebylo původní "balení", ale knihovnický "remake". Nemám ráda, když knihy někdo převazuje, ačkoliv obsah zůstává stejný. Odložila jsem ji zpět na polici a šla jsem se rozhlédnout, jestli mne nějaká jiná kniha zaujme tak, že bych si ji odnesla domů. Znáte ten pocit vnitřního volání, který vás táhne jako na vodítku? Tak ten jsem stále intenzivněji pociťovala, když jsem se oddalovala od této knihy Joea Hilla. Vánoční říše mne volala.

Vyslyšíte i vy její volání? Nebo jste ho již vyslyšeli, stejně jako já, jste ji neodolali? 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Vybrané